Yılbaşı geyikleri ve yılbaşı geyiği

17:00 ÜMMÜ Er 0 Comments

Yılbaşı kutlanır mı kutlanmaz mı insanlar tartışadursun, ben yine her yıl olduğu gibi ağacımı kurdum, planımı yaptım süslerim ve Beren'in koni şapkasıyla biz hazırız efendim. Yılbaşı süslerinin kırmızıyı sevmeyen beni bile zıvanadan çıkardığı, kırmızı don giyerseniz donanırsınıza kadar inandırdığı (tabi ki inanmıyorum:) mübalağa olsun dedim) bir büyüsü olduğuna inanıyorum ben şahsen. O tabaklar, ağaç süsleri, minnak minnak mumlar vb. diye uzayıp giden listede, onu alıyım bunu da alıyım diye insan kendini zor tutuyor billahi.
 
Yılbaşında insan ormanda görse arkasına bakmadan kaçacağı geyiklere dost, olup olmadığını bile bilmediği noel babadan hediye bekleyen bir tip, evin ortasına ağaç koyan bir vatandaş olup çıkıveriyor. Ama her ne olursa olsun seviyorum ben yılbaşını. Yurtdışında olsam noeli de kutlardım. Allahın hristiyanı Mişel "ben raemazanda orucümu tutaerim" deyince, ay maşallah görüyo musun diye alkış tutarız, burda yılbaşı kutlanırken ahkam keseriz ki bu yeni bir yılı kutlamaktır. Nitekim noel bugündür. Bu tartışma uzar gider, kimse de kimseyi anlamaz ya neyse.
 
İşte size bir yılbaşı geyiği, hemde en boynuzlusundan:)







0 yorum:

Bir örgü meselesi-Atkı

11:18 ÜMMÜ Er 0 Comments

Daha önce örgüyü sevdiğimi ama zor sabrettiği söylemiş miydim? Ben sabırsız bir insanım, olsun bitsin benim yaptığım şeyler. Ondan dikişde de kalıpsız dikerim, kolay model dikerim.
 
Örgüde de en kolayı haroşadır. Dümdüz ör git, ör gel. Beren'e atkı öremeye karar verdim, dedim ki en çabuk hangisini yaparım haroşayı. Ee başla o zaman dedim. Bunu söyledim ve iki saat sonra atkı bitti:)
 
Eee dümdüz bişeye benzemedi. Püskül demode benim gözümde. En iyisi ponpon yapayım ben buna dedim. Annem ben 8 yaşındayken kardeşime ördüğü hırkalara nasıl ponpon yapıyordu ordan hatırladım ve aynı usul yaptım. Evet itiraf ediyorum ben iki yaşımda dahil anılarımı çok iyi hatırlıyorum:)
 
Şu anam babam usulu yöntem, kağıdı aynı simit gibi kesiyorsun, ipi o çembere doluyorsun. Dolama işlemi bitince çemberin kenarından ipleri kesip, ortadan ipleri bağlıyorsun. Fotograf olmayınca biraz havada kaldı. Ben bunu bi daha ki postta anlatayım bari.
 
Ponpondan sonra bi de keçeden süsü olsun bari dedim. Sonuçtan çok memnun kaldığımı söyleyebilirim:)
 
 

0 yorum:

Efe's baby shower

11:04 ÜMMÜ Er 0 Comments

 
Cumartesi günü arkadaşım Tugçe'nin gelecek minik oğlu Efe için düzenlemiş olduğu baby shower partisi vardı. Mekan olarak Ramada Plaza Otel tercih edilmiş ve bence gayette güzeldi. Küçük çaplı toplantılar yapmak için güzel bir ortam kesinlikle.
 
Beren'in büyüdüğünü böyle zamalarda daha çok anlıyorum sanırım. Kendi kendine oynadı (arkasından koşturmak zorunda kaldım hep tabiki:), sıkılınca "eve gidelim anne" dedi, canının istediğini açık büfeden gidip aldı, tabak, su gibi isteklerini garsonlardan istedi. Gitgide hem bana arkadaş oluyor, hem de garip bir şekilde uzaklaşıyoruz.
 
 










0 yorum:

DIY-Crochet kutusu

14:29 ÜMMÜ Er 1 Comments



Hayatta boş oturarak televizyon falan izleyemem ben. Zaten evde sürekli kinetik bir enerjiye sahibim, hadi bişeyle uğraşmıyorum diyelim bu defa da televizyona bakarken elimde oyalanacak bişey bulurum. Bazen "ulan şöyle iki seksen uzan iki dakka" diyorum ama gönlüme söz geçmiyor napalım:)

İşte bahsettiğim gibi durumlara en iyi uğraş:
1-çarpı işi
2-crochet

Bu ara battaniye örmeye başladım. E malum rengarenk yapacaksın, var mı elinde üç-beş renk yumak. Biri o tarafa gider, biri bu tarafa, yok birbirine dolanırlar, yok kirlenirler. Bunun dedim olacağı yok sen buna uygun bir kutu ayarla. Evimin en nadide odası "hobi odam" da Allah ne verdiyse ıvır zıvırından bi kutu vardır elbet dedim, bu pasta kutusunu buldum. Önce kaplasam mı dedim, uygun renk bir kaplık bulamadım. En iyisi boyamak dedim ve sonuç bu.


Malzemeler bunlar.

 
Önce akrilik boya ile boyuyoruz kutuyu. İç kısmı hariç heryerini boyuyoruz.

 
Sonra delgeçle ne kadar delik açmak istiyorsanız o kadar delik açıyorsunuz. Deliklerin amacı içinde yumaklar varken dışarıya ipleri çıkarmak.

 
Üzerine süslemek için dantel ve kurdela yapıştırıyoruz. Ben bu tarz şeyleri yapışıtırırken stick yapıştırıcı kullanıyorum.







 Yumakları doldurup, ipleri de çıkardığımızda işlem tamamdır. İyi crochetler:))



1 yorum:

Günün bilekliği: fiyonklu bileklik

16:43 ÜMMÜ Er 1 Comments

Uuzun zamandır bilekliklerime yer vermemişim. Günün bilekliği köşemi ihmal etmişim yani:) Bugünün bilekliği pembe fiyonklu bileklik. Bu fiyonklara bayılıyorum.


1 yorum:

pileli-çizgili etek

10:57 ÜMMÜ Er 1 Comments

Hava sıcaklığının sıcaklık olmaktan çıkıp hava soğukluğu kavramına geçtiği günlere gelmiş bulunuyoruz. Ben üşümeyi hiç sevmeyen bir insan olduğum için, bu havalarda eve kapanmayı tercih ediyorum. Üşümeyi hiç sevmem, fazla güneşi hiç sevmem. Benim mevsimim bahar, ilki de sonu da kabulumdur. Bahar olsun da taştan olsun yani:)

Eh evden çıkmıyoruz madem bol bol dikiş dikelim. Az çok beni tanımış olmalısınız ki kalıpla uğraşmak zor geliyor bana. Onun içinde kalıpsız olcerek diktiğim dikiş sayısı daha fazladır heralde. Bu etekte kalıpsız bir etek. Belimin olçusunu alıp, pileleri de olçerek bel ölçüme uygun diktim. Belimin ölçüsünü burda söylemeyeceğim tabiki:)



1 yorum:

Fitilli ve yazılı kırlent

11:22 ÜMMÜ Er 2 Comments

Dikiş odası diyorum sürekli ama aslında hobi odası benim için bu oda. Dikiş en sevdiğim hobi ama yanında çarpı işi, boyama, crochet, takı vb. gibi uzuyor gidiyor bu liste. Oda da ıvır zıvır, çal çaput dolu. O zaman buranın adı doğal olarak "hobi odası" oluyor tabiki.

Neyse bu odamı zamanla kafamdaki şekle sokacağım bakalım. Kırlent dikmek istiyordum odam için.
İkeada bulduğum yazılı kumaş ve benim fuşya sevdam sonucunda çıkan budur. Ben gerçekten çok beğendim. Bu arada markamızı da taktık tabiki:)


2 yorum:

kışlık sigaret pantolon

14:06 ÜMMÜ Er 6 Comments

 
İlk pantolon dikişim, açılışı yaptım hayırlı uğurlu olsun:) Gözümde nasıl büyüyordu şu pantolon dikme işi. Gayet kolay olduğunu dikince anladım. Utu izli, kışlık güzel bir pantolon edinmiş oldum. 
 
 
 
 
Bunun benzerini diktikten sonra mango da gördüm.
 
 
 
 

6 yorum:

Krem elbise

16:48 ÜMMÜ Er 0 Comments

Geçen gün diktiğim siyah elbisenin kalıbından bu da.Bunu daha giymedim ama krem rengini daha çok sevdim açıkcası. İşyerinin gayet sıcak olmasından dolayı yazlık-kışlık kavramım yok ne yazık ki.

 
 
Bu arada hayat bir çocuğun şeker yemesinden aldığı zevk kadar basit mutluluklarla dolu olsun ki fazlasında hiç gözümüz olmasın.




0 yorum:

sepet kılıfı ve kışlık keten torba

11:32 ÜMMÜ Er 3 Comments

Yaklaşık 30-40 yıllık mazisi olan üzüm toplama için kullanılan bu sepeti atıl vaziyette babannemin evinde buldum. Sağlamlığı ve eskiliği bende acayip cazibe yarattı ve fırat misali ben bundan bişey yaparım ki dedim aldım:)
 
Aslında boyamakta istiyordum ama instagrama fotografını koyduktan sonra gelen yorumlar ve maillerle orjinal halinin daha güzel olacağını söyleyenler oldu bende şuan için vazgeçtim. Ama hala gözüme batmıyor değil.
 
Herkesin evinde çeşitli boyutlarda birçok sepet vardır mutlaka. Dönem dönem yıkanır ve rengi atar, ya da sıkılırız değiştirmek isteriz. O sebeple nasıl yapıldığı konusunda fikir edinebilirsiniz bu post ile.
 
Öncelikle sepetimizin ağız çapı, taban çapı ve yüksekliğini(sepet boyu) ölçüyoruz. Bu ölçülerde ters kaltladığımız kumaşı kesiyoruz. Öncelikle boyunu dikip sonra tabanı dikerek taslağımızı elde ediyoruz. Kenarlarını çift katlayarak temiz dikiş yapıyoruz. Aynı kumaştan hazırladığımız biyeleri (kılıfı kollara bağlamak için kullanacağız) kılıfa dikiyoruz.
 
 
 





Ben organik cevizlerimizi koymayı tercih ettim. Aslında bu sepet bayadır bekliyordu. Patates-soğan koymak için başka bir şekil vardı aklımda ama cevizleri koyacak bi yer bulamayınca böyle oldu.


 
Bu da takım olması amacıyla kışlık kurularımı koymak için yaptığım "keten torba".


3 yorum:

Fiyonklu kapı süsü

16:19 ÜMMÜ Er 2 Comments

Evin içi gibi kapı önünü de çok önemsiyorum. Orası da süslü püslü, renkli olsun, eve gelince şöyle ruhumu girişte güzelleştirsin. Dönem dönem kapıdaki süslerimi değiştiririm bu yüzden.
 
Her zaman pembeyi çok severima ama bu ara fena taktım. Beyaz fuşya kombini beni her şekilde mutlu edebilir.

Malzemeler basit:
-asma çelenk
-ince kurdela
-telli kurdela
-ip
-kristal taş

 
İpe geçirdiğimiz kristal taşları çelengin aralarından geçiriyoruz.

 
Telli kurdela ile büyük bir fiyonk yapıyoruz. Silikon yardımıyla yapıştırıyoruz.

 
 

2 yorum:

Düz siyah elbise

11:55 ÜMMÜ Er 0 Comments

Ne zamandır aklımda düz, siyah bir elbise dikmek vardı ama hep erteliyordum. Sonunda cok basit bir kalıpla kısa sürede dikilecek bir model buldum. Biçip dikmem iki saatimi almamıştır.


Ben beline kemer takarak kullanmayı tercih ettim, sanki biraz o bolluktan hoşlanmadım karın kısmındaki. Genellikle bordoyu vizon, bej gibi renklerle kombinlemeyi severim ama bordoyla siyah hoşuma gitti.







0 yorum:

deri kollu bluz

11:48 ÜMMÜ Er 2 Comments

Bu ara bej ve siyahı birbirine çok yakıştırıyorum. Tam bu renklerde bulduğum kumaşın küçük bir parça olması (yarım metre kadar) beni hayal kırıklığına uğratsada, biraz düşününce kollarını deri yaparım diyerek aldım. İyiki de almışım tamda düşündüğüm gibi oldu. Kalıbını düz bir elbisenin kalıbını kısaltarak çıkardım. Koları ise kısa olan kolu uzatarak yarım kol çalıştım. pensi falan yok. Yine kolay ve çabuk dikilebilen bir model.

2 yorum:

Gömlek yakası dikimi-video

17:24 ÜMMÜ Er 0 Comments


Gömlek yakasının nasıl dikildiği ile ilgili bir video. Zor gibi görünen yakanın aslında kolayca dikilen bir parça olduğunu göreceksiniz. Çok faydalı bir video, arşivinizde bulunsun.


http://www.burdastyle.de/anleitungen/videos/naehen-mit-burda-style-hemdblusenkragen_aid_4562.html

0 yorum:

Kaz ayağı desenli kalem etek

16:12 ÜMMÜ Er 3 Comments

 
Uzun zamandır post girmemem demek, bişey dikemdiğim anlamına da gelmiyor tabi. Listemdeki bazı parçaları dikmeye çalışıyorum. İş hayatımdan dolayı kalem etekleri çok kullanıyorum ve seviyorum.
 
Yine kalıpsiz bir kalem etek. Diğer eteğimi kumaşın üzerine koyarak(pens kısmını da hesap ederek) kumaşımı biçtim. Önce önde ve arkada ikişer tane olmak üzere 4 pensi diktim. Sonra yan dikişler ve gizli fermuar. Etek ucunu da paça telası ile kapattım, dikiş görüntüsü istemediğim için. Son zamanların favori deseni "kaz ayağı" kalem etek formunda karşınızda.
 
 
 

3 yorum:

Araba koltugu yenileme

17:49 ÜMMÜ Er 2 Comments

Uzun kullanımlar sonucu eskimiş ve yıpranmış araba koltuğuna yeni bir soluk getirmek için yenileme işlemine giriştim. Sadece kılıf olarak değil, süngerininde değişip, desteklenmesi gerekiyordu. Tutorial olarak gösteremesemde (internette bulabilirsiniz) malzemeler şu şekilde:

1- 1 mt kumaş
2- 60 cm sünger

İlk olarak sırt yaslama yeri, oturma yeri, yan iki parçalar olmak üzere 6 kalıp çıkardım. Kumaş ve sünger için aynı kalıpları kullandım çünkü süngerinde yerleşeceği bölgeden biraz dışarıya taşması gerekiyordu. Yanlarını da yumuşaklaştırmak adına.
 
 


 
 


 
 
Ve sonuç:
 


 

2 yorum: